fredag 12 augusti 2016

Tjugo

Hello! Kände att det var dags för ett premiärinlägg från min nya laptop.

Hoppas allt är bra med er. Själv så sitter jag på min säng, dricker lite rosé och filosoferar över livet. Det har varit en spännande vecka. Det inkluderar även förra helgen då det var Hamnfesten. Lika roligt som vanligt. Jag gick ju sexan till nian i Arvika på Kyrkebyskolan, så Hamnfesten är en helg där man får träffa en massa gamla vänner och bara ha en galen helg tillsammans.

Sen på måndag så fyllde min kära fader år och dagen efter det så var det min tur. 20 år blev jag. Det är ganska mycket det, men samtidigt ack så ungt. Livet är verkligen spektakulärt. Jag tycker att jag har sett så mycket. gått igenom så mycket och upplevt så mycket, men det är bara toppen på isberget egentligen.

Jag hade lite ångest över att fylla 20, eller ganska mycket faktiskt. Jag tycker att 20 känns gammalt. Man brukar väl säga att tonåren är ganska tuffa och det kan jag väl inget annat än hålla med om. Jag spenderade de första åren med att känna mig utanför och konstig under högstadiet som många andra och sen resterande fem år av att kämpa med depression/ångest och olika problem, samtidigt som jag kämpade mig genom den tuffaste gymnasielinjen man kan gå i Sverige. Mycket roligt. Rekommenderar inte riktigt den kombinationen asså haha.

Jag kan verkligen säga att jag har utvecklats och lärt mig otroligt mycket de här senaste åren och jag känner verkligen att jag inleder mina "twenties" starkare än någonsin. Det känns otroligt skönt. Det har varit flera gånger i mitt liv, speciellt de senaste 3 åren, då jag aldrig trodde att jag skulle klara mig till 20, jag tror det är därför den här födelsedagen har varit en sån stor men samtidigt skrämmande grej för mig.

Iallafall. I made it. Bring on nästa decennium.

Nu ska jag sova och ladda upp inför morgondagen då mina kompisar tydligen planerat att vi ska fira att jag fyllt år. Spännande!

Bara en liten end note på det, hur kul är det egentligen inte att jag haft den här bloggen sen jag var 14 (!!!) år? För mig är det LÖJLIGT roligt att gå tillbaka och läsa gamla inlägg. 

End note nummer 2, har tänkt att börja blogga mer nu när det närmar sig flytt och universitets-start. Det kanske är lite "ute" med att blogga...? Fast i och för sig, det är okej. Då kan min blogg vara den enda bloggen ni läser. End of end note.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar