onsdag 2 november 2011

Färger, ideer

Sådär, på begäran så tänkte jag visa vilka färger (hehehe, otvättade) jag använder. Det är faktiskt mammas färger som hon har köpt för typ, åratal sen. Vi har iaf haft dom så länge jag kan komma ihåg. Fast jag har nästan aldrig riktigt använt dom förut.
Färgerna kommer från Grimas vilket är ett jättedyrt men jättebra märke. Är man ute efter bra kvalitet så ska man köpa från Grimas.
Om jag ska vara helt ärlig så målade jag detta bara för att jag ska duscha sen hahaha. De är jättelätta att tvätta bort sen efteråt vilket är jättebra för vissa färger är jättejobbiga att få bort ibland! Då är det nästan inte värt det känner jag!

När jag gjorde pusslet för Halloween så använde jag alla färger ovanför. För den här så gjorde jag först en hel-vit bas och sen så använde jag bara svart. Jag blandade olika gråa nyanser med hjälp av den svarta och vita.
No big deal!
Jag använder bara en svamp för att täcka större ytor och sen använder jag bara den där lilla penseln till resten.

Och sen så får ni inte glömma att inte ha ömtåliga kläder på er under tiden ni målar, efter kan ni ju såklart byta. Sen så målar jag alltid bättre med musik på.
Idag blev det ju såklart Born This Way albumet ;)

GOOD LUCK! :D
kommentera mer än gärna om ni undrar ngt elr om ni har ngt som ni vill att jag ska göra/måla :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv